* Ik wil een trap bestellen in de webwinkel maar ik kan hem niet toevoegen aan mijn winkelwagen.
Het is belangrijk dat alle opties bij een product worden ingevuld: Als er bijvoorbeeld bij een trap een hekwerk kan worden besteld maar u wilt dit helemaal niet bestellen dan zet u deze balk op `Geen`. Als alle regels zijn ingevuld verschijnt vanzelf de optie `Voeg toe aan winkelwagen'.
* Ik wil een trap bestellen maar ik weet niet zeker of deze past.
Mocht u twijfelen betreft uw maatvoering en/of de maatvoering van de desbetreffende trap stuurt u dan een email naar info@joppestrappen.nl of bel of app op 06 - 360 60 364. U kunt ook foto`s of tekeningen, liefst bovenaanzicht, met maatvoeringen mailen zodat wij deze kunnen beoordelen of, en hoe, een bepaalde trap geschikt kan zijn voor de situatie. Ook is het mogelijk een afspraak te maken om de situatie in 'real life' te komen bekijken.
* Ik wil eerst een trap bestellen en in huis hebben voordat ik betaal.
Deze optie is helaas niet altijd meer haalbaar en dat is te wijten aan de mensen die hier, al dan niet bewust, misbruik van hebben gemaakt. Jarenlang was deze methode geen enkel probleem maar de laatste maanden zijn er meer klanten die bij het incassobureau terecht zijn gekomen dan de afgelopen 10 jaar bij elkaar. Dit heeft mij doen besluiten hier voorzichtiger mee om te moeten gaan en het kan zijn dat u kiest voor de optie 'factuur achteraf' en alsnog een verzoek ontvangt in ieder geval 50% vooraf te voldoen. Dit gaat altijd in overleg.
* Ik wil gewoon een trap per email bestellen.
Dit is mogelijk: u mailt uw gegevens en wensen naar info@joppestrappen.nl en dan zal deze per mail in behandeling worden genomen.
* Ik wil telefonisch een trap bestellen.
Ook dit is mogelijk, zelf via WhatsApp kunnen bestellingen in behandeling worden genomen maar het liefst toch schriftelijk om eventuele spelfouten in namen en adressen te vermijden.
* Ik wil een trap bestellen maar vind het nog al een uitgave om zo 'eventjes' via een webwinkel te bestellen.
Het is mogelijk om vrijblijvend een afspraak te maken waarbij er iemand (me, myself and I) langs komt om de situatie op te nemen, de wensen te bespreken en een offerte aan te vragen. U zit nergens aan vast, maar het kan fijn zijn persoonlijk met mij gesproken te hebben. Ook zijn er een aantal trappen in Nederland beschikbaar die bezichtigd en belopen kunnen te worden, de eigenaren hiervan hebben deze ook ooit via de webwinkel besteld en beantwoorden uw vragen graag, deze trappen zijn meestal enkel op afspraak te bezoeken.
* Ik wil wel bestellen maar ik wil niet dat ze 'zomaar' aan de deur staan met die kist!
De trappen die wij leveren komen rechtstreeks vanuit de fabriek in Italië naar u toe. Als de trap is aangekomen in Nederland neemt de vervoerder telefonisch contact met u op voor het maken van een afspraak voor levering. Alle informatie betreft de levering staat op een eigen pagina: Het Traject van A tot Z.
* Stel ik heb een trap besteld maar besluit deze toch niet te willen, wat moet ik dan doen?
Belangrijk is dat zo snel mogelijk te laten weten, wij proberen de bestelling dan te stoppen voordat deze is vertrokken bij de fabrikant. Mocht de zending toch al onderweg zijn dan kan deze waarschijnlijk worden geretourneerd maar indien deze al in Nederland is en de vervoerder heeft ook al contact met u gezocht, dan kunt u aan de vervoerder laten weten de trap (kist) niet in ontvangst te willen nemen en ons een bevestiging van annulering sturen. Zelfs als de vervoerder al aan de deur is kunt u de zending nog weigeren. Let op: indien een zending onaangekondigd wordt geweigerd, bij zowel het maken van een afspraak als bij levering, dan zijn hier wel kosten aan verbonden. Dit was voorheen niet zo maar de transportkosten zijn dusdanig hoog op het moment dat hier een prijs aan hangt van minimaal € 180,-. Indien de zending tijdig is geannuleerd en de kist alsnog wordt aangeboden dan zullen er uiteraard ook geen kosten worden doorberekend.
* Stel ik heb de trap/ kist ontvangen maar ik wil deze helemaal niet meer, wat nu?
In dit geval is het belangrijk dit zo snel mogelijk te laten weten. Belangrijk is dat de kist en alle onderdelen nog in tact zijn voor terugname: de trap is immers op bestelling naar Nederland gehaald en zal worden doorverkocht: het moet dus verkoopbaar blijven. Het traject wat hierna volgt hangt helemaal van het type trap af en uw locatie.
Het gebeurt wel eens dat ik na 2 jaar een terugneem verzoek ontvang omdat de trap alsnog niet geplaatst kan worden door wat voor reden dan ook maar dat gaat dan echt niet meer. Wel kan ik helpen de trap door te verkopen maar hier zijn kosten aan verbonden.