Om direct de meest voorkomende vragen en onduidelijkheden over het verloop van een bestelling te tackelen heb ik deze pagina aangemaakt. Indien er nog informatie ontbreekt, laat dat s.v.p. dan weten via de email: informatie@joppestrappen.nl

Ik heb een trap besteld: wat gaat er nu gebeuren?

U heeft een trap via de webwinkel besteld waarna u een bevestiging heeft ontvangen per email met een korte uitleg over het proces van de levering. Dit is de lange versie:

1: De trap is zojuist besteld

Een bestelling wordt bij de productafdeling van de fabrikant aangemeld voor productie. Niet alle trappen moeten nog geproduceerd worden bij bestelling maar minstens worden samengesteld en verpakt. Daarom wisselen de levertijden van product tot product maar meestal is dit 2 tot 4 weken.

Ook wij hebben de afgelopen maanden met bepaalde producten problemen gehad met levertijden omdat simpelweg de benodigde grondstoffen niet voorradig waren of helemaal niet meer te verkrijgen zijn. Om deze reden zijn er ook een aantal trappen uit de productie genomen.

Kortom: uw bestelling wordt aangemeld, gefabriceerd en klaar gemaakt voor transport, zo snel als mogelijk.

2: De bestelling is gereed bij de fabrikant

De dag dat uw zending klaar is en wordt meegegeven met de vervoerder ontvangt u een bericht per email. Het zogenaamde verzendbericht. Vanaf dat moment weet u dat de zending onderweg is en dat u deze binnenkort kunt verwachten. Binnenkort is vaak een (werk)dag of 4, 5. De bestelling wordt afgehaald door een Italiaans vervoersbedrijf en naar Nederland getransporteerd. Dit gaat nooit in een rechte lijn van A naar B, afhankelijk van het aantal zendingen dat met de wagen mee gaat en hun bestemmingen kan er in uw zending nog een vleugje Oostenrijk, Duitsland, Frankrijk of België zitten.
Tijdens de reis stuurt de vervoerder een track en trace. Deze komt vaak een dag later na de berichtgeving dat de trap onderweg is maar dat kan ook nog later zijn. Wij hebben hier geen grip op.

Eenmaal in Nederland aangekomen wordt uw bestelling overgedragen aan een Nederlandse transporteur die de verpakking van de bestelling controleert op manko's en aantal.
Na deze controle wordt u telefonisch benaderd door de vervoerder om een afspraak in te plannen voor de levering.

Een levering wordt afgestemd op een doordeweekse dag en in een dagdeel: ochtend vanaf 8 uur en middag vanaf 13 uur bijvoorbeeld.

3: De bezorging

De dag van de levering is afgesproken met de vervoerder en vaak is het mogelijk af te spreken om van te voren een bericht te krijgen van de betreffende chauffeur dat hij of zij onderweg is.
De wagen arriveert en de zending wordt via de laadklep met een palletwagen uit de auto gereden.
In principe hoeft de chauffeur de palletkist enkel op het erf op een toegewezen plaats te droppen maar soms gebeurt het dat de kist op een lastige plek met wat meer maneuvres gezet kan worden: dit is niet gebruikelijk en ook niet verplicht voor de chauffeur om te doen. Soms heb je mazzel maar soms ook niet in zulke gevallen.

4: De trap is geleverd

Belangrijk om te doen vóór de wagen vertrekt: pak de pakbon uit het plastic wat op de kist geplakt zit en kijk direct onder aan de bon naar het aantal colli:

Hier is te zien uit hoeveel colli uw zending bestaat, in bovenstaand geval dus maar 1, dat is dan niet zo ingewikkeld maar stel dat uw bestelling uit 00005 of 00006 colli bestaat: dan moet dit aantal ook overeenkomen met wat er is geleverd: bijna altijd betreft het een palletkist met 4 of 5 losse dozen in zo'n geval.

Stel u moet er een aantal hebben maar u komt er 1 tekort dan is het vaak zo dat deze doos nog in de wagen ligt of staat die de zending kwam brengen. Dan is dat zuur als deze al weg is want het scheelt een heleboel telefoontjes, tijd en een nieuwe afspraak voor een nalevering als dit op een later moment wordt ontdekt.
Zoals gezegd: het gebeurt echt niet vaak maar áls het gebeurt dan kost dat veel tijd voor alle partijen.

De paar keer dat het gebeurde in al die jaren, betrof het eigenlijk altijd een kleine doos met een verlengstuk voor de spil: die is lang maar smal en glijdt makkelijk achter een andere zending.

5: Controleer de levering

Misschien heeft u hier nog helemaal geen zin in of lukt het gewoon niet op dat moment maar probeert u in ieder geval de kist en de inhoud van de kist en dozen te checken zo snel als mogelijk na de levering. Als de kist beschadigd is wil dit niet zeggen dat de inhoud dat ook is maar je weet het maar nooit, dit moet zo snel mogelijk bevestigd worden. Ook is het belangrijk te weten of de trap in de juiste kleur met het juiste aantal treden is gekomen, als dit pas wordt ontdekt op het moment van de plaatsing dan kan dat problemen opleveren waar niemand op zit te wachten. Let wel: inhoud van de kist wordt bij de fabrikant altijd gecheckt op onjuistheden of mankementen voordat deze wordt gesloten en meegegeven met de vervoerder maar het blijft mensenwerk.

Terug naar de kist: deze is gesloten met een deksel die is dichtgeschroefd en kan met een schroevendraaier geopend worden.

Daar is dan de inhoud en ergens bovenin op al deze onderdelen ligt een doorzichtig zakje waarin een wit boekje zit: de handleiding. Soms wordt deze bij de voetplaat van de trap in een doorzichtige zak gedaan. Mocht u de handleiding niet zo snel kunnen vinden: online is ook alles terug te vinden bij het betreffende product.

In deze handleiding, die in honderduizend talen is geschreven, staat bijna altijd de handleiding in het Nederlands en anders Engels of Duits: in ieder geval maken de afbeeldingen het vrij eenvoudig om te achterhalen hoe elk onderdeel genoemd wordt:

Ergens in het boekje is een lijst met onderdelen terug te vinden met daar achter het aantal wat aanwezig moet zijn, een voorbeeld:

Deze letters en cijfers staan voor een bepaald onderdeel en daarachter staat het aantal wat er in de kist moet zitten.

Het draait op dit moment niet om het aantal inbusjes of schroeven maar wel om de treden, de steunen, palen, spijlen, handregels: de grote onderdelen: als dit niet compleet is dan moet dit zo snel mogelijk in orde gemaakt worden. Ook afwijkingen moeten gemeld worden, dan kan dit gezien en hersteld worden om een plaatsing niet onnodig lang te hoeven uitstellen.

6: Opbergen van de inhoud van de kist

Het gebeurt zelden dat een plaatsing direct na levering wordt gedaan wat betekent dat de trap moet worden opgeslagen of in ieder geval gestald moet worden.

Indien de zending dan op een oprit o.i.d. is geplaatst, dan is het wel belangrijk dat de kist wordt afgedekt of in ieder geval droog komt te staan indien dit geen buitentrap betreft. De kist kan een buitje hebben maar vocht kan op een gegeven moment de inhoud gaan bewerken, zeker als het een trap met houten treden betreft.

Dan komt nu de vraag: hoe moet dat dan met de kist: die past nooit door de deur: nee, dat klopt, zeker niet als deze horizontaal staat maar er zijn hier verschillende opties:

Open de kist: breng de inhoud naar binnen en bewaar deze in de woning/ garage/ schuur. Zo is de inhoud vaak al een mindere sta-in-de-weg zonder die kist er omheen. De kist zelf is natuurlijk dan leeg naar binnen te brengen en weer te vullen met de inhoud maar dit hoeft niet: de kist heeft zijn doel gehaald en is vanaf dan vogelvrij verklaard. Ter info: de kist is gemaakt van onbehandeld vurenhout.

Vanaf dit moment is het wachten op de plaatsing.

Indien er informatie onduidelijk is of ontbreekt: laat het me weten, liefst per email op informatie@joppestrappen.nl met de vermelding in het onderwerp 'tip pagina bezorging'.


 

Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.
© 2009 - 2022 Joppe`s Trappen | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel